close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך מתכוננים לצו הראשון – שני מבחנים

מערכת שורשיא תשרי, תשפא29/09/2020

אחת השאלות שיש לכל מגויס מתחיל הוא – "איך אני מתכונן לצו הראשון". אז איך להתכונן לצו הראשון ולצאת ממנו בחיים? הנה שני מבחנים חשובים שאתם חייבים לעבור

תגיות:
מאז שאנחנו נולדים ועד גיל ה- 18, יש לנו פחד לגיטימי מהתגייסות הראשונית לצבא. בכל זאת, עד היום ההינו עם ההורים, הם דאגו לנו, ואפשרו לנו לצמוח. כעת, אנו יוצאים לדרך חדשה – ההחלטות שנעשה יהיו שלנו, ההורים יהיו רחוקים, ונהיה ברשות עצמינו. אחת השאלות שיש לכל מגויס מתחיל הוא – "איך אני מתכונן לצו הראשון". אז איך להתכונן לצו הראשון ולצאת ממנו בחיים? הנה שני מבחנים חשובים שאתם חייבים לעבור.

פסיכוטכני – הדירוג של צה"ל
כל מועמד שראוי לצה"ל יצטרך ללכת לשלל מבחנים בריאותיים, שכליים, ותפקודיים. אחת מהמבחנים הוא – מבחן הפסיכוטכני.
פסיכוטכני (דפ"ר) הוא מבחן שנועד למדוד את ה- IQ, ואת יכולות המוח והמחשבה. הציון הסופי במבחן מסתמך על המבחנים האינטליגנטיים שהמועמד עובר. לרוב, הציון הראשוני או הסופי מתקבל ע"י משטרת ישראל וצבא ההגנה לישראל. כמועמדים תמיד נכוון לציון של 90 ומעלה, באינטרנט יש המון מבחנים ודוגמאות שנוכל להיעזר בהם, ולהכין את עצמינו לבחינה.

המבחנים הרפואיים – איך מתכוננים לזה
כל מועמד מתחיל קיימת חובה עליו לקיים מבחנים רפואיים ביחידות הרפואיות בעת המיון. הפרופיל הגבוה ביותר שתוכלו לקבל הוא פרופיל 97, אשר מסכם שאנחנו בריאים מכל בחינה – בריאות ופסיכולוגית. במילים אחרות, כאשר נקבל את הפרופיל הזה, צה"ל ידע בוודאות שאנחנו כשירים לשירות צבאי וקרבי כאחד. לעומת זאת, פרופיל 21 יאפשר לכם לקבל פטור מהשירות הצבאי במדינת ישראל. איך מתכוננים למבחנים הרפואיים? בינינו? אל תשקרו קודם כל. במטרה לקצר תהליכים, אתם יכולים לעבור את הבדיקות אצל הרופא ולהציג את סיכום הדוחות במיון הצבאי. לעיתים, הרופא הכללי במקומות המיון יצטרך גם לבדוק אתכם בשלל דרכים רפואיים – בדיקת ראייה, בדיקת כושר גופני, ועוד.

3 טיפים מנצחים לצו הראשון
הצו הראשון שלכם חייב לעבור בצורה המושלמת ביותר. צה"ל מסוגל להפוך את העתיד שלכם לטוב יותר, מאתגר יותר, והרבה יותר טוב. אם אנחנו רוצים ללמוד משהו מקצועי שאנחנו אוהבים, זה הזמן לעשות זאת. אבל עצרו, במטרה לעשות זאת נצטרך לעבור את המבחנים הקפדניים של צה"ל ושל היחידות הפנימיות. לפניכם שלושה טיפים מנצחים.
1. שינה טובה יותר תטיב לכם – יום לפני הגיוס הראשון, אתם חייבים לישון טוב יותר. ביום הגורלי הזה, אתם חייבים להיות במיטבכם ומכל בחינה. מחסור בשינה יכולה להעביר את היום כסיוט, ושום דבר לא יצליח כפי שתכננו. עקב כך, יום לפני, שימו את הראש על הכרית ותשנו מוקדם מהצפוי.
2. תהיו כפי שאתם – בזמני המבחן, פשוט תהיו עצמכם, לא משנה מה אל תנסו להיות כמו אחרים. הרבה מאוד מועמדים מנסים לצייר אדם מצליח, בעל ידע רב בהכל, וזה... פשוט לא עובד. אל תנסו, פשוט תהיו כפי שאתם, אל תערבבו אנשים, אל תעשו טעויות, ותמיד תהיו אמיתיים! כי זה פשוט עובד.
3. תכנון מוקדם מצליח – פשוט מאוד, התכוננו מראש לפשוט הכל. החל מהנסיעה הראשונית, ועד למבחני המיון והקבלה. במידה ויש לכם בעיות רפואיות, בקשו מהרופא טפסים והתכוננו לכל בחינה מראש.

אלה הם שלושת הטיפים המנצחים ביותר. יש טיפים נוספים שתוכלו למצוא באינטרנט ובמיוחד בגוגל! לכו לגוגל וחפשו טיפים במאמרים שונים באינטרנט, וגם בפורומים אמיתיים. מקווים שהטיפים האלה יעזרו לכם בצו הראשון.

בכל שאלה, בייעוץ והכוונה מקצועית נמצא באתר MyArmy.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה